Gultas veļas izpārdošana, atlaide līdz 40%!

Miega nozīme uz veselību

Mums katram ir daudz pienākumu pret sevi, savu ģimeni un apkārtējiem. Mēs katru rītu steidzamies uz darbu, un pēc darba steidzamies mājās un mums ir daudz aktivitāšu. Dažkārt mūsu diena ir ieplānota ar minūtes precizitāti, tomēr mūsu ķermenim tā joprojām šķiet haotiska. It īpaši, ja runājam par miegu: nav noslēpums, ka daudzām lietām dzīvē tiekam līdzi tikai uz sava miega rēķina.

Protams, plānošana nedaudz palīdz, taču tādi teicieni kā „pilsēta nekad neguļ“ un tamlīdzīgi nav radušies tāpat vien – jāatzīst, ka miegu upurējam citu lietu dēļ. Un tā darīt nevajadzētu – miegs ir nepieciešams mūsu organismam, kuram pēc garas dienas ir jāatgūstas. Tikai pēc kārtīga miega (vidēji 7–9 stundas) varam atgūt savu enerģiju. Tātad, ja jūtaties noguris, pirmā palīdzība – miegs. Ļaujiet sev labi izgulēties un sāciet to darīt tūlīt pat, jo izlaisto gulēšanas laiku nekad neizdosies atgūt.

Kāpēc miegs ir tik svarīgs?

Miega ietekme uz ķermeni ir jūtama visdažādākajos veidos: no emocionālās labsajūtas līdz fiziskai ķermeņa sagatavošanai. Gulēdami mēs atpūšamies, līdz ar to dažādas ķermeņa funkcijas darbojas labāk, un, lai gan tieši to neizjūtam, kopējā pašsajūta ir daudz labāka, mums ir vairāk enerģijas, esam labākā noskaņojumā.

Tomēr tiek lēsts, ka pat 40 procenti no pieaugušajiem cieš no miega trūkuma, un šī parādība ir īpaši izplatīta tiem, kas bieži saskaras ar stresa situācijām. Turklāt līdz pat 20 procentiem pieaugušo cieš no bezmiega – tas ir nopietns traucējums, kas var „piemeklēt“ vairāk nekā 3 naktis nedēļā.

Ja pieskaitāt sevi vismaz vienai no šīm grupām, nekavējoties meklējiet risinājumu. Nelikvidējot slikta miega vai bezmiega cēloņus, ar laiku traucētais miega cikls kļūst pastāvīgs.

 

 

Padariet miega kvalitāti par prioritāti

Novērtējiet savu miegu: cik ilgi guļat, kāds ir jūsu miega režīms, vai tas mainās nedēļas nogalēs, kad ēdat vakariņas un ko darāt pirms gulētiešanas. Zinot atbildes uz šiem jautājumiem, varēsi labāk izprast sevi un sava miega cikla izmaiņas.

Sāciet palēnām. Vispirms pārliecinieties, vai jūsu gulta ir ērta, un izvēlieties pareizos gultas piederumus. Labākais ir dabīgās šķiedras gultas veļas komplekts, un izvēlieties vieglu un elpojošu segu. Pielāgojiet spilvenu savām vajadzībām – tam ir jānodrošina ērts atbalsts galvai, kaklam un pleciem. Komforts ir ļoti svarīgs miega kvalitātei.

Pirms gulētiešanas izvēlieties relaksējošu aktivitāti, izvairieties no televizora un labāk atveriet grāmatu vai vienkārši izbaudiet siltu dzērienu – tēju vai kakao. Izvairieties no ēšanas pirms gulētiešanas, jo organisms pārtiku sagremo vidēji 3-4 stundās – tieši šādam vajadzētu būt laikam starp vakariņām un miegu. Vakariņās nav piemērotas pikantas vai kalorijām bagātas maltītes, jo tās var izraisīt gremošanas traucējumus, kas traucēs miegam.

Radiet mājīgu un drošu gulēšanas vidi. Guļamistabā jābūt pietiekami daudz vietai un labai ventilācijai. Vienmēr izvēdiniet istabu pirms gulētiešanas – arī gaisa kvalitāte ir svarīga miega kvalitātei. Tāpat izvēlieties videi draudzīgus, dabiskus audumus gan guļamistabas interjeram, gan gultasveļai. Tie ir veselīgāki un ķermenim draudzīgāki audumi, kas nav kairinoši un lieliski elpo.

Kvalitatīvam miegam – kvalitatīva gultasveļa

Mēs bieži par to neaizdomājamies, bet mums katram ir savs mīļākais gultas veļas komplekts vai atceramies veco spilvenu kā ārkārtīgi ērtu. Mūsu ķermenis ir labākais padomdevējs, kad meklējam risinājumus kvalitatīvam un komfortablam miegam, tāpēc uzticēsimies tam.

Gultas veļas komplekts ir viens no svarīgākajiem, jo tam ir tiešs kontakts ar ādu. Izvēlieties dabīgā auduma gultasveļu, kas būs maiga un mīksta. Iespējams, jums ir nācies izmēģināt dažādu veidu komplektus, lai varētu izvēlēties no tā, kas patīk vislabāk: ērtam miegam lieliski ir piemērota gan auduma, gan flaneļa gultasveļa, bet varbūt jums patīk visu izslavētā satīna gultasveļa? Izvēle tiešām ir plaša.

Pievērsiet uzmanību arī palagam – tas ir svarīgāks, nekā varētu šķist. Ļoti ērti ir daudzu iecienītie palagi ar gumiju. Tie cieši pieguļ un paliek savā vietā pat tad, ja daudz vārtāties, un, ja parasti slikti guļat – vārtīšanās visbiežāk ir neizbēgama. Un otrādi, gluda pamatnes ļaus justies mierīgāk, ērtāk un ātrāk aizmigt.

Runājot par spilvenu un segu, jāvadās pēc personīgajām vajadzībām. Kādam patīk siltāk sasegties un augstāk pacelt galvu, bet citi augstāk vērtē kustību brīvību un vēlas gulēt gluži kā mākoņos. Pats galvenais, lai izvēlētā gultasveļa būtu gaisa caurlaidīga, jo tā pasargās no pārkaršanas. Izvēlieties augstas kvalitātes produktus un izveidojiet lielisku gulēšanas vidi, kas ļaus jums atpūsties.

Dalīties facebook

Saistītās preces

Lasīt vairāk
avatar