Flaneļa gultas veļas izpārdošana, 30% atlaide!

Gulēšanas poza

Iespējams, Jūsu miega rutīna ir diezgan vienkārša - tāpat kā mums visiem. Pat ja ejat gulēt un ceļaties dažādos laikos, guļat viesnīcā vai aizmiegat uz dīvāna, Jums, ļoti iespējams, ir sava iecienītākā gulēšanas poza. Diemžēl, gulēšanas poza, kas mums vislabāk patīk, ne vienmēr ir tā veselīgākā. Tas var šķist sīkums, taču stāvoklis, kādā guļat, var ietekmēt pašsajūtu no rīta, veselību, radīt sāpes un pat veicināt miega apnoju. Turpmāk sniegsim dažus padomus, kā uzlabot gulēšanas pozu un miega kvalitāti.

Ja guļat uz muguras ar rokām gar sāniem

Nereti tiek uzskatīts, ka tieši šī ir labākā gulēšanas poza, jo tā nodrošina mugurkaula pareizu stāvokli, vienlaikus sniedzot atbalstu galvai un kaklam. Tā ir ērta poza, taču atcerieties, ka nevajadzētu izmantot pārāk daudz vai pārāk lielus spilvenus. Ja bieži guļat šādā pozā, labāk izvēlēties cietāku un zemāku spilvenu. Tāpat neaizmirstiet, ka cilvēki, kas guļ šādā pozā biežāk krāc un viņiem ir nosliece uz miega apnoju, tāpēc nevajadzētu koncentrēties uz gulēšanu tikai šajā pozā.

Ja guļat uz muguras ar izstieptām rokām

Šo pozu mēdz dēvēt arī par „jūras zvaigzni” un arī tā ir labvēlīga mugurkaulam. Tiek uzskatīts, ka gulēšana šajā pozā novērš arī grumbiņu parādīšanos uz sejas, jo miega laikā tiek atslābināta āda un novērsta tās berzēšanās pret spilvendrānu. Tomēr, līdzīgi kā iepriekš apspriestā gulēšanas poza, arī šī var veicināt krākšanu vai refluksu. Mēģiniet nedaudz nolaist rokas – gulēšana, novietojot rokas uz sāniem, rada nevajadzīgu spiedienu uz plecu nerviem, kas ilgtermiņā var izraisīt sāpes vai diskomfortu.

Ja guļat ar seju uz spilvena

Domājat, ka neviens neizvēlas šādu gulēšanas pozu? Gluži pretēji, tai ir daudz fanu un ne velti. Šī poza var uzlabot gremošanas sistēmu, tāpēc pamodīsieties enerģijas pilns. Tomēr elpošana caur spilvenu ir nedaudz sarežģītāka, tāpēc gulēšana šādā pozā parasti ir īslaicīga. Un tas ir labi, jo šādi ilgstoši guļot var tikt deformēts mugurkauls.

Ja guļat saritinājies

Šo pozīciju mēdz dēvēt arī par embrija pozu, jo tā atgādina mazuļa pozīciju mātes vēderā. Šī gulēšanas poza daudziem šķiet ļoti ērta, taču ieteicams izvairīties no pārlieku ciešas saritināšanās, kas var radīt papildus slodzi mugurkaulam un kakla daļai. Turklāt spēcīga saritināšanās ierobežo arī dziļo elpošanu, kas var pazemināt miega kvalitāti. Labāk ir nedaudz atslābināt ķermeni un nemēģināt saritināties pārlieku cieši. Šī poza ir ļoti ērta grūtniecēm, kā arī palīdz novērst krākšanu.

Gulēšanas poza | Gultas Veļa | Nostra.lv

Ja guļat uz sāniem ar rokām pie sāniem

Šī poza ir vislabākā mugurkaulam, jo seko tā dabiskajam izliekumam. Guļot šādā pozīcijā ir iespējams samazināt muguras vai kakla sāpes, kā arī miega apnojas risku. Daži avoti apgalvo, ka gulēšana uz sāniem var veicināt ādas novecošanās procesu, taču tas nav pierādīts.

Ja guļat uz sāniem ar izstieptām rokām

Šai gulēšanas pozīcijai ir daudz priekšrocību, jo tā nodrošina kustību brīvību. Šī ir ērta poza, taču izvairieties rokas izplest pārāk plati, drīzāk nolaidiet tās zemāk. Roku pacelšana rada spriedzi plecos, kas ilgtermiņā var radīt diskomfortu.

Ja guļat uz labā sāna

Daudziem patīk gulēt uz labā sāna, taču daudz labāk izvēlēties kreiso pusi. Izmēģiniet to un pārliecinieties, cik lielu ietekmi šī pozīcija var radīt! Guļot uz labā sāna var pastiprināties grēmas, tiek radīts spiediens uz iekšējiem orgāniem. Guļot uz kreisā sāna, iekšējie orgāni būs sasprindzināti un darbosies pareizi, tādējādi mazinot arī refluksa risku. Arī grūtniecēm ieteicams gulēt uz kreiso sānu, jo tas var uzlabot augļa asinsriti.

Ja guļat uz vēdera

Ja esat iecienījis gulēt uz vēdera, iespējams, Jums ir miega problēmas. Šī poza nav labākā izvēle un no tās vajadzētu izvairīties. Daudzi cilvēki, guļot uz vēdera, ir nemierīgi, bieži grozās un nevar atrast sev ērtu pozu. Turklāt šī pozīcija arī rada slodzi kaklam un muguras lejasdaļai. Tomēr, ja negrasāties atteikties no šādas gulēšanas pozas, nomainiet spilvenu pret ļoti mīkstu un mazu vai atbrīvojieties no to pavisam - tas būs daudz saudzīgāk Jūsu kaklam.

Dažkārt vienkāršas lietas nozīmē tik daudz! Izmantojiet šos padomus, lai uzlabotu savu miega kvalitāti!

Saistītās preces

avatar